PANAMERICANA

Mert mindannyiunknak jár másfél év oligarcháskodás.

gmail:
panamericanablog


Egy korábbi út:
Khívától keletre

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

BÉDEKKER: Észak-Peru (Andok)

2012.04.06. 04:54 |  Bede Márton

CAJAMARCA

Hotel Prado Ha tudnám, hogy van jobb Cajamarcában, akkor nem ajánlanám, de biztosan minden főtér környéki olcsó hely ugyanilyen nyomasztó. Legalább van wifi és kábeltévé.

Café Cascanueces Talán nem kéne lehúznom, hiszen tényleg csak könnyebb ételmérgezést kaptam a reggelijüktől.

Café Tuna Főzni nem tudnak, viszont itt láttam életem legfurább, pizzának nevezett fogásait, úgyhogy aki szereti a bizarrt, még ha nincs is jó íze, ki ne hagyja.

Chifa Canton Nyilván én vagyok a hülye, amiért kínai étterembe mentem Cajamarcában, de ez akkor is borzalmas volt.

LEYMEBAMBA ÉS KÖRNYÉKE

Hostal Casona Leymebambából soha nem néztem volna ki egy ilyen korrekt és kényelmes szállást. Ha sikerül lealkudni a szobákat az irreális kikiáltási árról, a hülyének is megéri.

Lucybell Leymebamba két étterme közül ebben főznek jobban, ami azért nem nagy dicséret.

Tulshpa Leymebamba két étterme közül ebben főznek rosszabbul, ami azért elég nagy gyalázat.

Revash A látogatást simán meg lehet oldani tömegközlekedéssel és gyaloglással. Hét hónap alatt először az itteni csúszós lépcsőkön éreztem, hogy nem kellett volna egyedül menni, úgyhogy csak óvatosan.

Tajopampa Ez a kétnapos túra a Petaca, Bóveda és Diablo Huasi nevű chachapoyas romokat és síremlékeket keresi fel. Egész normális helyen lehet aludni, nagyon kevesen jutnak el ide, és még esős évszakban is hatalmas élmény.

Kentikafé A leymebambai múzeummal nagyjából szemben lévő kávéző madáretetőinél annyi kolibrit lehet egészen közelről bámulni, amennyi egy életre elég.

Museo Leymebamba A közeli Laguna de los Cóndoresből ide hozták le az 1996-ban megtalált, elképesztően értékes chachapoyas múmiákat. Nem a világ leggazdagabb múzeuma, de a múmiák hűtőszobája tényleg világszám.

CHACHAPOYAS ÉS KÖRNYÉKE

Hostal Revash A főtér tucatnyi hostelje közül biztos van olyan, ahol kevésbé rohad a fürdőszoba, és van annyi szigetelés, hogy ne hallatszon át a szomszéd horkolása.

Romana Peruban máshol ez elég kevés lenne, de Chachapoyashoz képest az ebédmenük rendben vannak. Az a la carte viszont nem éri meg a pénzét.

Terramia Egészen nyugatias reggelizőhely, a tökéletes választás egy romok közt mászkálással teli nap előtt.

Gocta Nem érdekel, hogy a világ pontosan hanyadik legnagyobb vízesése, én már az egész műfajt unom. Beszéltem olyannal, akinek hatalmas élmény volt, úgyhogy hátha másnak is.

Karajía A legkönnyebben megközelíthető és leglátványosabb antropomorf szarkofágok Chachapoyas közelében. Érdemes távcsövet vinni, mert nem lehet igazán közel menni.

Kuélap Bár az összehasonlítgatás Machu Picchuval nevetséges, ahhoz semmi kétség nem fér, hogy a helyszín és a hatalmas falak nagyon jól néznek ki.

Címkék: peru bédekker

süti beállítások módosítása